Erik Kessels (1966) is een Nederlandse Reclamemaker, fotograaf, kunstenaar en auteur. Als mede-oprichter van het reclamebureau KesselsKramer was hij de bedenker van een aantal bekende campagnes in Nederland. Tijdens een seminar bij ISBW in Zaltbommel vertelt Erik Kessels over deze campagnes.
Deze campagne voor de gemeente Amsterdam werd gekozen uit een competitie tussen een aantal bedrijven. Het grappige was dat de gemeente zijn opdracht zo nauw had omschreven dat 3 van de 5 bedrijven met deze zin kwamen. KesselsKramer had ook al snel dit idee te pakken en besloot na te kijken in het merkenregister of het al bestond. Dat bleek niet zo te zijn dus hebben zij het idee geregistreerd waardoor zij - ondanks dat ze niet het enige bedrijf met I amsterdam waren – aan de haal gingen met de opdracht.
Kessels benadrukt hiermee dat goede ideeën soms voor het oprapen liggen. Het hoeft niet altijd ingewikkeld te zijn.
Omdat Amsterdam geen landmark had werd gekozen om dan maar zelf het landmark te maken door middel van de driedimensionale letters. Nu maken duizenden mensen foto’s bij dit sculptuur en posten dat op internet. De boodschap wordt zo uitgezonden zonder dat je er wat voor hoeft te doen zegt Kessels.
{^youtubevideo|(width)425|(height)264|(rel)True|(autoplay)False|(fs)True|(url)https://www.youtube.com/watch?v=FlZZgr4bpnE^}