Quickscan Marcom strategie

Dit document helpt in het efficiënt bepalen van de grote lijnen van een marketing- & communicatiestrategie voor ondernemers. Door het beantwoorden van een aantal gerichte vragen kan snel het volgende worden vastgesteld:






 

  • Wie ben je - (authenticiteit, kernwaarden en kerncompetenties)
  • Waar ben je - (markt- en concurrentie analyse)
  • Wat bied je aan - (merk, kernactiviteit, product–dienst, doelstellingen)
  • Voor wie doe je het - (kernklanten en hun processen)
  • Hoe doe je het     - (serviceconcept, pricing en interne organisatie)
  • Hoe communiceer je het    (marketingcommunicatie, internal marketing en planning)
  • Wat kost het - (Budget, kosten, timing)
  • Wat levert het op - (rapportages, onderzoek en analyses)

Met het beantwoorden van de vragen ontwikkelt u een marketingcommunicatiestrategie op hoofdlijnen. Naar wens en behoefte kunnen de verschillende onderwerpen verder in detail worden uitgewerkt. Belangrijk is dat na het invullen van deze scan de basis en de richting voor de marketingaanpak is bepaald.

Download pdf-bestand voor volledig artikel.