banner
  • Alleen de kennis die je nodig hebt 
  • Vaardigheden om kennis toe te passen
  • Gericht op jouw dagelijkse praktijk

Training Klantgericht Denken en Handelen

Direct toepasbaar binnen uw dagelijkse praktijk - 2 dagen

Niveau
Vaardigheidstraining

ISBW biedt u een breed aanbod van vaardigheidstrainingen van meestal 2 of 3 dagen om in korte tijd uw vaardigheden te versterken. De trainingen worden verzorgd door ervaren trainers. Leren door te doen, werken met gerichte oefeningen in de praktijk. Nu aan de slag met wat u nu nodig heeft.

Opleidingsvarianten
Brochure downloadenUitgebreide informatie in pdfDirect inschrijvenIn 5 minuten ingeschreven

035 - 7 604 800

Kunnen we je verder helpen?

Onze deskundige opleidingsadviseurs helpen je graag verder.
Algemeen

Klantgerichte organisaties zijn altijd het meest succesvol. Dit is niet verwonderlijk, want een klantgerichte organisatie is geïnteresseerd in interne en externe klanten. In deze training leert u de belangrijkste kennis en vaardigheden op het gebied van klantgerichtheid. Een klantgerichte houding leidt tot tevreden klanten en medewerkers. Uiteindelijk zullen daarom al uw medewerkers een klantgerichte houding moeten ontwikkelen. Hierin begeleiden wij u graag. Een echte klantgerichte medewerker is tenslotte goud waard voor iedere organisatie.

Uw resultaat

Na deze training heeft u meer inzicht in het belang van klantgericht denken en handelen en uw rol hierin. U beschikt over belangrijke vaardigheden om in te spelen op de behoeften en de wensen van interne en externe klanten.

Doelgroep

Medewerkers in organisaties die geregeld in contact komen met (potentiële) klanten.

Aanpak

In deze praktische training staan bewustwording en het doen centraal. U oefent met gevarieerde praktijkoefeningen en rollenspelen. Concrete voorbeelden uit de praktijk worden besproken en geanalyseerd. U krijgt inzichten waar u de rest van uw carrière veel profijt van heeft. De training wordt verzorgd in groepen van maximaal 12 deelnemers.

Duur

De training Klantgericht Denken en Handelen duurt 2 dagen. Tussen de trainingsdagen zit een periode van 2 weken.

Programma

Studieprogramma

In deze training komen onder andere de volgende onderwerpen aan bod:

Klantgerichtheid

  • Wat is klantgerichtheid?
  • Wat is uw rol en verantwoordelijkheid in klantgerichtheid?
  • Wie is de klant?
  • Normen en waarden voor tevreden klanten

Randvoorwaarden klantgerichtheid

  • Enthousiasme van de klant
  • Oprechte aandacht en interesse
  • Respect en eerlijkheid
  • Trots zijn op de organisatie

Klantgericht communiceren

  • Klantgerichte communicatieve vaardigheden
  • Klantgericht luisteren
  • Behoeftebepaling van de klant
  • Klantgericht assertief communiceren
  • Klantgericht presenteren

Interne klantgerichtheid

  • Het belang van interne klantgerichtheid voor externe klantgerichtheid
  • Interne klantgerichte communicatie

Lastige klanten en klachten

  • Klantgerichte klachtenbehandeling
  • Omgaan met lastige klanten
Planning

Planning

De training wordt verzorgd in de regio's Amsterdam, Eindhoven, Rotterdam, Utrecht en Zwolle.

Deze lesplanning is nog niet bekend, maar wij houden u graag op de hoogte

Op dit moment leggen wij de laatste hand aan de lesplanning. Heeft u belangstelling en wilt u graag starten? Vul het onderstaande formulier in, dan houden wij u op de hoogte. U kunt ook contact opnemen met onze opleidingsadviseurs via telefoonnummer 035 -760 4800.

Alle velden met een * moeten verplicht ingevuld worden
Kosten

Kostenoverzicht

Trainingskosten: € 1.190,-
Trainingsmateriaal: € 30,-

Locatie- en arrangementskosten: zie onderstaande toelichting.

Locatie- en arrangementskosten

ISBW regelt voor jou een arrangement bestaande uit onbeperkt koffie, thee en ijswater. In het dagarrangement is ook een uitgebreide lunch inbegrepen. De arrangementskosten bedragen € 25,- (excl. btw) per dag of € 5,50 (excl. btw) per avond. Staat er een verwijzing naar locatie- en arrangementskosten? Dan brengen wij naast arrangementskosten ook locatiekosten in rekening. De locatiekosten bedragen € 29,50 (excl. btw) per dag of € 10,- per avond (excl. btw).

Reprorechten en hand-outs

Voor alle opleidingen brengen wij de kosten voor reprorechten en hand-outs in rekening. Het betreft hier een eenmalig bedrag van € 15,- (excl. btw).

Btw

Kies je voor wettelijk erkend onderwijs, MBO-niveau 2, 3 of 4, Associate degree of HBO Bachelor, dan bieden wij deze opleiding altijd vrijgesteld van btw aan. De overige opleidingen en trainingen zijn in beginsel belast met 21% btw. 

Voor organisaties die geen btw kunnen terugvorderen, is vrijstelling van btw mogelijk. In dat geval komt er 10% opslag bovenop de exclusief btw prijs. Dit betekent een groot voordeel op de prijs inclusief btw en is een absolute aanrader. Betaal je je opleiding of training zelf? Dan geldt er geen opslag van 10%.

Studie-, trainingsmaterialen, reprorechten en arrangementskosten zijn altijd belast met 6% btw. De btw op arrangementskosten is niet verrekenbaar.

Alle genoemde bedragen zijn exclusief btw. De hoogte van de btw is onder voorbehoud van eventuele wetswijzigingen.

Training Klantgericht Denken en Handelen

Niveau
Vaardigheidstraining

ISBW biedt u een breed aanbod van vaardigheidstrainingen van meestal 2 of 3 dagen om in korte tijd uw vaardigheden te versterken. De trainingen worden verzorgd door ervaren trainers. Leren door te doen, werken met gerichte oefeningen in de praktijk. Nu aan de slag met wat u nu nodig heeft.

Opleidingsvarianten
Brochure downloadenUitgebreide informatie in pdfDirect inschrijvenIn 5 minuten ingeschreven

035 - 7 604 800

Anderen bekeken ook deze opleidingen

Middle Management
Duur:
12 maanden
Niveau:
Praktijkopleidingen (MHBO en HBO)
Praktische Leidinggeven
Duur:
3 dagen
Niveau:
Vaardigheidstraining
HBO Bachelor Bedrijfskunde
Duur:
Niveau:
Erkend HBO

Het oordeel is binnen, studenten beoordelen ISBW met een 8,5!

”IK HEB DOOR DEZE OPLEIDING MEER INZICHT GEKREGEN IN DE BEDRIJFSVOERING VAN ONZE ORGANISATIE”

Christiaan Verschoor
Sectorcoördinator Wijkwerk
Stichting Netwerk

Kom naar de open avond!

Vind je het prettig als wij eens met je meedenken over een goede opleiding voor jou?

Tijdens de open avond krijg je een persoonlijk opleidingsadvies en beantwoorden we al jouw vragen.
We ontmoeten je graag.

Aanmelden

Download nu gratis ‘Veranderen doe je samen’

En ontdek wat bijdraagt tot succesvol verandermanagement
Ben jij als leidinggevende of (project)manager betrokken bij het doorvoeren van veranderingen in jouw organisatie? Wil je graag weten hoe je de weerstand die vaak optreedt tegen deze veranderingen kunt ombuigen naar betrokkenheid en enthousiasme? Lees nu de whitepaper en kom alles te weten over verandermanagement.
Download de whitepaper

Op je gemak nog eens rustig alles doorlezen?

Bekijk op je gemak alle opleidingen.

Vraag de gids nu gratis aan

Kunnen we je verder helpen?

Onze deskundige opleidingsadviseurs helpen je graag verder.

Onze website maakt gebruik van cookies.