HBO Associate degree Officemanagement

HBO Associate degree Officemanagement

NVAO-geaccrediteerde HBO Bacheloropleiding

NVAO-geaccrediteerde HBO Bacheloropleiding

Wil je dit met iemand delen?

Mail door

Vakgebied

Opleidingsniveau

Praktijkopleidingen (HBO Niveau) Met de praktijkgerichte opleidingen van ISBW gaat u direct aan de slag met de kern. Geen onnodige theorie, maar concreet toegepast op de werkelijke praktijk. ISBW biedt u complete programma’s met alles wat u nu nodig heeft. Snel en direct toepasbaar in uw eigen werk. Daarnaast zijn deze programma’s een uitstekende start als u de ambitie heeft om verder te studeren en zelfs een erkende HBO-opleiding te gaan volgen.

Erkenningen

NVAO Geaccrediteerd

Meer informatie

Download brochure

Vakgebied

Opleidingsniveau

Praktijkopleidingen (HBO Niveau)

Meer informatie

Download brochure

Erkenningen

NVAO Geaccrediteerd

Wil je dit met iemand delen?

Mail door

Duur

24 maanden

Algemeen
Algemeen
Algemeen
Algemeen
Algemeen

Goede en professionele officemanagers zijn onmisbaar voor succesvolle organisaties. Ze staan centraal in het bedrijf doordat zij weten wat er in de organisatie én bij klanten leeft. In deze erkende Associate degree word jij opgeleid tot professionele en efficiënte officemanager. Je gaat op een praktijkgerichte manier aan de slag met onder meer support, organisatiegedrag en zakelijke communicatie. Je ontwikkelt je tot professionele gesprekspartner voor klanten en het management. Je geeft leiding aan het secretariaat en beheert het CRM. Doordat jij weet wat er speelt, kun je proactief meedenken over het verbeteren van procedures en werkwijzen. Wil je een veelzijdige functie op HBO-niveau waarin je je organisatietalent goed kunt inzetten? Dan is deze HBO Associate degree Officemanagement zeer passend voor jou. Deze opleiding is officieel geaccrediteerd door de NVAO.

Ben jij tussen de 18 en 22 jaar en wil je je na het behalen van je MBO-4-diploma verder ontwikkelen tot officemanager? Maar wil je het liefst ook zo snel mogelijk aan de slag in de praktijk? Dan hebben we speciaal voor jou een uniek leer-werktraject ontwikkeld, waarmee je na 1,5 jaar al een officieel HBO-getuigschrift én een baan op zak hebt. Kijk daarvoor bij de verkorte variant HBO Associate degree.

Studiefinanciering voor volwassenen

Voor deze HBO Bachelor is het mogelijk om in aanmerking te komen voor studiefinanciering in het kader van levenlanglerenkrediet. Zie voor meer informatie Levenlanglerenkrediet (LLLK).

Doelgroep

Je bent actief op het gebied van managementsupport en je wilt je verder ontwikkelen tot officemanager of managementassistent op HBO-niveau. Bovendien wil je kennis en vaardigheden op HBO-niveau verwerven en het erkende HBO Associate-degreediploma behalen, omdat dat je cv versterkt.

Toelatingsvoorwaarden

Je kunt instromen in deze opleiding als je beschikt over een diploma HAVO, VWO of MBO-niveau 4. Als je niet beschikt over een van deze diploma’s, maar je hebt wel het werk- en denkniveau en je bent 21 jaar of ouder, dan kun je deelnemen aan de 21+ toets van Hogeschool ISBW. Zie Toelichting HBO voor meer informatie.

Werkervaring en/of stage

We stemmen aan het begin van de opleiding al met je af of je werkplek geschikt is om als leeromgeving te gebruiken. Heb je geen (passende) werkplek voorafgaand of tijdens de opleiding? Dan kun je stage lopen. Je doet dat dan in het laatste jaar van de opleiding, zodat je gedurende de opleiding ruimte hebt om een geschikte werkplek te vinden.

Voorbereiding

Je kunt rekening houden met een voorbereidingstijd van ongeveer 5-7 uur per bijeenkomst. Door de lessen voor te bereiden haal je nog meer rendement uit de opleiding.

Kenmerken HBO Bachelor bij ISBW

  • Je volgt een officiële NVAO-geaccrediteerde Bacheloropleiding
  • Je behaalt een internationaal erkend diploma met Bachelorgraad
  • Je leert vandaag wat je morgen in je praktijk kunt toepassen
  • Jouw persoonlijke context en leervragen staan centraal
  • In speciale vaardigheidstrainingen werk je aan de ontwikkeling van je persoonlijke skills
  • Je wordt uitstekend begeleid
  • Je kiest voor een instituut dat officieel is erkend door het ministerie van OCW met erkende diploma’s

Praktische informatie en kosten

Je kunt de opleiding in de avond of overdag volgen en kunt kiezen uit verschillende opleidingslocaties. Daarnaast is de opleiding grotendeels te volgen via e-learning. In de planningsinformatie vind je alle mogelijkheden. Zie Praktische informatie voor praktische informatie en kosten.

 
Studieprogramma
Studieprogramma
Studieprogramma
Studieprogramma
Studieprogramma

Programma: doel en opzet

In het programma ga je aan de slag met de theorie en de toepassing daarvan in je werkzaamheden. We besteden aandacht aan de ontwikkeling van je kennis en vaardigheden die wij je in verschillende onderwijsvormen aanbieden. Hieronder vind je deze onderdelen.

Studieprogramma

De opleiding bestaat uit 4 fases waarin de volgende studieonderdelen aan bod komen:

Fase 1 Kern

  • Management en organisatie 8 EC
    (6 bijeenkomsten)
    • Verschillende soorten organisaties
    • Management en besluitvorming in ­organisaties
    • Organisaties en hun omgeving
    • Concurrentie en strategie
    • Operationeel management
    • Leidinggeven en ontwikkelen
    • Organisatiestructuur, sturing en coördinatie
  • Klantgerichte communicatie en presentatie 8 EC
    (6 bijeenkomsten)
    • Klantgerichtheid
    • Persoonlijke presentatie
    • Persoonlijke communicatiestijl
    • Inlevingsvermogen in de klant
    • Customer journey experience
    • Ambassadeur van de organisatie
  • Zakelijk schrijven 8 EC
    (6 bijeenkomsten)
    • Doelgroepgericht schrijven
    • Structureren van een tekst
    • Kort en bondig formuleren
    • Schrijfstijl
    • Redigeren
    • Schriftelijk rapporteren
    • E-mails en zakelijke brieven
    • Omgaan met lastige taalkwesties
  • Business English 8 EC
    (6 bijeenkomsten)
    • Grammatica en spelling
    • Brieven en e-mails
    • Schriftelijke communicatie
    • Omgaan met lastige taalkwesties
    • Mondelinge taalvaardigheid
  • Vaardigheden managementsupport 8 EC
    (4 bijeenkomsten)
    • Effectieve gesprekstechnieken
    • Persoonlijke presentatie
    • Feedback geven en ontvangen
    • Persoonlijke effectiviteit
    • Organisatie van informatiestromen
  • Praktische vaardigheden en businesscase 18 EC

Fase 2 Verdieping

  • Gedrag in organisaties 8 EC
    (6 bijeenkomsten)
    • Gedrag in organisaties
    • Motivatie en werkplezier
    • Formele en informele besluitvorming
    • Groepsdynamica en effectiviteit
    • Macht en politiek
    • Organisatiecultuur en -gedrag
    • Organisatieverandering en -ontwikkeling
  • Eventmanagement 8 EC
    (6 bijeenkomsten)
    • Kenmerken van de verschillende soorten evenementen
    • De opdrachtgever en je eigen rol
    • Opstellen van een draaiboek
    • Financiële en juridische aspecten
    • Leveranciers en deelnemers
    • Communicatie rondom het evenement
    • Veiligheid en calamiteiten
    • Vergunningen
  • Marketingcommunicatie 8 EC
    (6 bijeenkomsten)
    • Inleiding marketingcommunicatie
    • Doelgroepen en doelstellingen
    • Boodschappen en creatieve strategie
    • Public relations
    • Sponsoring
    • Direct marketing
    • Online marketingcommunicatie
  • Business English II 8 EC
    (6 bijeenkomsten)
    • Vlot mondeling communiceren
    • Veelgebruikte uitdrukkingen en idioom
    • Presenteren in het Engels
    • Communiceren in een zakelijke context
    • Stijl en structuur van brieven en memo's
    • Helder formuleren
    • Spelling en grammatica
  • Next supportmanagement 8 EC
    (6 bijeenkomsten)
    • Nieuwe ontwikkelingen voor supportprofessionals
    • Ondersteunen op afstand
    • Apps en tools bij supportmanagement
    • Mobiel werken en communiceren
    • Digitale aspecten van support
    • Support in social media
    • Van ondersteunen naar proactief supportmanagement
    • Virtual supportmanagement
  • Projectmanagement 8 EC
    (4 bijeenkomsten)
    • Praktisch projectmatig werken
    • Het projectplan
    • De structuur en fasering van een project
    • Het opzetten van een projectorganisatie
    • Planning en risicoanalyse
    • Aansturen, uitvoeren en bewaken van projecten
    • Het afronden van een project
    • Het borgen van het projectresultaat
    • Nieuwe projectmanagementmethoden
    • Agile werken
    • Scrum
  • Praktische vaardigheden en businesscase 18 EC

Fase 3 Specialisatie

  • Praktische vaardigheden en businesscase 18 EC

Fase 4 Afstuderen

  • Scriptie 30 EC
  • Werkervaring/stage 30 EC

Keuzeprogramma

In de tweede fase van je opleiding kun je een keuze maken uit verschillende keuzeprogramma’s. Je kunt je zo verdiepen in een onderwerp of richting die je interesseert. Hierdoor kun je je opleiding een specialistisch karakter geven. Bij het programma kun je zien uit welke keuzeprogramma’s je kunt kiezen.

Afstuderen: de scriptie

Je rondt de opleiding af met een scriptie. Bij het schrijven van de scriptie word je goed begeleid door ervaren scriptiebegeleiders die je inhoudelijk advies geven en ondersteuning bieden.

Getuigschrift

Je behaalt met deze opleiding een erkend diploma. Je ontvangt namelijk het officiële getuigschrift 'HBO Associate degree Officemanagement’ van onze businesspartner Schoevers. Het programma is officieel geaccrediteerd door de NVAO. Dit garandeert dat de opleiding voldoet aan alle kwaliteitseisen, perfect aansluit bij de arbeidsmarkt en internationaal erkend is. Hogeschool Schoevers is bevoegd om graden te verlenen in het kader van de WHW (Wet op het hoger onderwijs en wetenschappelijk onderzoek).

Op basis van dit officiële Schoevers-diploma word je opgenomen in het Schoevers-register. Een officieel register waarmee je aantoont dat je er een van Schoevers bent en over de juiste kwaliteiten beschikt. Door je te blijven ontwikkelen in je vak blijf je in het register ingeschreven. Dat biedt veel voordelen voor de toekomst. Zie voor meer informatie !!GEEN VERWIJZING!!.

Lesplanning
Lesplanning
Lesplanning
Lesplanning
Lesplanning
Kostenspecificatie
Kostenspecificatie
Kostenspecificatie
Kostenspecificatie
Kostenspecificatie

Locatie- en arrangementskosten

ISBW regelt voor jou een arrangement bestaande uit onbeperkt koffie, thee en ijswater. In het dagarrangement is ook een uitgebreide lunch inbegrepen. De arrangementskosten bedragen € 25,- (excl. btw) per dag of € 5,50 (excl. btw) per avond. Staat er een verwijzing naar locatie- en arrangementskosten? Dan brengen wij naast arrangementskosten ook locatiekosten in rekening. De locatiekosten bedragen € 29,50 (excl. btw) per dag of € 10,- per avond (excl. btw).

Reprorechten en hand-outs

Voor alle opleidingen brengen wij de kosten voor reprorechten en hand-outs in rekening. Het betreft hier een eenmalig bedrag van € 15,- (excl. btw).

Btw

Kies je voor wettelijk erkend onderwijs, MBO-niveau 2, 3 of 4, Associate degree of HBO Bachelor, dan bieden wij deze opleiding altijd vrijgesteld van btw aan. De overige opleidingen en trainingen zijn in beginsel belast met 21% btw. 

Voor organisaties die geen btw kunnen terugvorderen, is vrijstelling van btw mogelijk. In dat geval komt er 10% opslag bovenop de exclusief btw prijs. Dit betekent een groot voordeel op de prijs inclusief btw en is een absolute aanrader. Betaal je je opleiding of training zelf? Dan geldt er geen opslag van 10%.

Studie-, trainingsmaterialen, reprorechten en arrangementskosten zijn altijd belast met 9% btw. De btw op arrangementskosten is niet verrekenbaar.

Alle genoemde bedragen zijn exclusief btw. De hoogte van de btw is onder voorbehoud van eventuele wetswijzigingen.

HBO Associate degree Officemanagement

Wil je dit met iemand delen?

Mail door

Vakgebied

Opleidingsniveau

Praktijkopleidingen (HBO Niveau) Met de praktijkgerichte opleidingen van ISBW gaat u direct aan de slag met de kern. Geen onnodige theorie, maar concreet toegepast op de werkelijke praktijk. ISBW biedt u complete programma’s met alles wat u nu nodig heeft. Snel en direct toepasbaar in uw eigen werk. Daarnaast zijn deze programma’s een uitstekende start als u de ambitie heeft om verder te studeren en zelfs een erkende HBO-opleiding te gaan volgen.

Erkenningen

NVAO Geaccrediteerd

Meer informatie

Download brochure

Kunnen we je verder helpen?

Onze deskundige opleidingsadviseurs helpen je graag verder.

Studenten beoordelen ISBW met een 8,2!


Jouw 4 rollen als manager

Wist jij dat je als manager 4 verschillende rollen aanneemt? En welke taken bij welke rollen horen? Als je begrijpt hoe deze rollen in elkaar zitten, word jij effectiever als manager. Meer weten? 

Het Levenlanglerenkrediet (LLLK)



Ben je niet ouder dan 55 en heb je geen recht (meer) op studiefinanciering? Dan kun je tegen heel gunstige voorwaarden geld voor jouw opleiding lenen bij de overheid. Ook voor de HBO Bacheloropleidingen en Associate degree-opleidingen van ISBW. Lees meer over het Levenlanglerenkrediet.


 


Ben je niet ouder dan 55 en heb je geen recht (meer) op studiefinanciering? Dan kun je tegen heel gunstige voorwaarden
geld voor jouw opleiding lenen bij de overheid. Ook voor de HBO Bacheloropleidingen en Associate degree-opleidingen van
ISBW. Lees meer over het Levenlanglerenkrediet.


 

Op je gemak nog eens rustig alles doorlezen?

We sturen je graag onze studiegids toe.
 

Kunnen we je verder helpen?

Onze deskundige opleidingsadviseurs helpen je graag verder.