Thema's

Thema's

Eerste Manager van het Jaar bekend

Op Dinsdag, 3 Juli, 2018, 09:09

De allereerste Manager van het Jaar gekozen op Sportcentrum Papendal! Na een spannende verkiezingsstrijd mag Karen Griep, hoofd bedrijfsvoering 24 uurs acuut bij GGZ Centraal RVZe Flevoland, zich Manager van het Jaar noemen.
Lees meer

Karen Griep Manager van het Jaar 2018

Op Woensdag, 20 Juni, 2018, 09:07

Hilversum, 20 juni 2018 - Karen Griep is dé Manager van het Jaar 2018. In de finale op 19 juni jl. streed de Almeerse, die werkt als hoofd bedrijfsvoering acute psychiatrie Flevoland bij GGZ Centraal, tegen medefinalisten Simone Veenema van de Gemeente Zaanstad en Janeed Ishaq van Eurocept Homecare.
Lees meer

ISBW wordt officiële partner van Jupiler League

Op Maandag, 4 Juni, 2018, 09:06

ISBW gaat samenwerken met de Jupiler League! Op 4 juni tekenden de Coöperatie Eerste Divisie en ISBW een samenwerkingsovereenkomst. Als officiële partner zal ISBW opleidingen en trainingen verzorgen voor spelers, stafleden, kantoorpersoneel, sponsors en supporters.
Lees meer

De kwelling van spelling

Op Maandag, 16 April, 2018, 02:34

Spelling is populair. Lingo is al jaren een goed bekeken programma en ook programma’s als Ik Hou van Holland hebben spelling in de show. Ook op het internet zijn talloze pagina’s te vinden die het onderwerp spelling behandelen, je uitleg en tips geven of waar je je spellingniveau kunt toetsen. Toch worden er veel spelfouten gemaakt. Spelling leer je op school maar dat wil niet zeggen dat je dan klaar bent. De spelling van de Nederlandse taal is namelijk sterk aan verandering onderhevig, onder invloed van ontwikkelingen als televisie, internet en smartphones wordt de Nederlandse taal steeds meer doordrongen van Engelse woorden. Vooral jongeren lijken een hele ‘eigen’ taal te ontwikkelen. Dit is echter niet altijd goed voor de spellingvaardigheden…
 

Lees meer
Thema's: Communicatie

De Verkoopcyclus

Op Vrijdag, 13 April, 2018, 07:03

De verkoopcyclus bestaat uit:

  • de aanbodfase, waarin de klant zijn beslissing aan het vormen is;

  • de aankoopfase waarin de order wordt geplaatst en het product of de dienst word uitgeleverd;

  • de relatiefase.

Lees meer
Thema's: Sales

Deming cirkel

Op Vrijdag, 13 April, 2018, 07:02

Elk proces bestaat uit een aantal aspecten die tezamen het resultaat op moeten leveren. Deze aspecten zijn input, activiteiten, output, controle aan norm en bijsturing. Het belangrijkste hierbij is dat de output (het resultaat) moet voldoen aan de normen die er gesteld zijn. Wanneer dit niet zo is moet er bijgestuurd worden of, bij uitzondering, moet de norm aangepast worden. Dit is een regelkringprincipe dat bewaakt dat de resultaten ook daadwerkelijk behaald worden. De Deming cirkel ofwel de PDCA cyclus (Plan-Do-Check-Act) is een van de meest gebruikte regelkringprincipes.

Lees meer
Thema's: Management

De Nieuwe Werker: van resource naar individu

Op Zondag, 8 April, 2018, 02:17

Over de impact van Het Nieuwe Werken op HRM

Wanneer een organisatie aan de slag gaat met Het Nieuwe Werken, komt er met name op het bordje van Human Resource Management behoorlijk wat extra terecht. De impact daarvan wordt helaas niet altijd door de rest van de organisatie onderkend.
Lees meer
Thema's: Nieuws

Sales funnel

Op Vrijdag, 12 Januari, 2018, 12:34

Bij grote en dure producten en vooral bij diensten is het moeilijk om vast te kunnen stellen wat de mogelijke forecast is en welke prioriteiten met moet hanteren om de juiste afnemers te benaderen om omzet te realiseren.
Lees meer

SIVA-model

Op Vrijdag, 12 Januari, 2018, 12:33

Het SIVA-model is een hulpmiddel bij de ontwikkeling van een meer klantgerichte marketingmix. Doordat de eisen van afnemers steeds individueler worden, moeten ondernemingen hierop inspelen. De ‘4 P’s ‘vanuit de marketingmix hebben een sterke focus op het denken vanuit het product naar de afnemer toe. Nu gaan ondernemingen meer klantgericht denken. Zo wordt Product vervangen door Solution, Promotie door Information, Prijs door Value en Plaats door Access, ofwel SIVA.
Lees meer
Thema's: Management

Roos van Leary

Op Vrijdag, 12 Januari, 2018, 12:31

De roos van Leary werd uitgewerkt door de Amerikaanse psycholoog Timothy Leary. Hij ontdekte dat de manier waarop mensen op bepaald gedrag reageren in veel situaties vrij voorspelbaar is. Hij gaat ervan uit dat gedrag, gedrag uitlokt. Anders gezegd: door je op een bepaalde manier te gedragen, kun je anderen beïnvloeden.

Lees meer
Thema's: Communicatie , Management

Placeholder for review widget

Placeholder for Levenlanglerenkrediet widget

Placeholder for studyguide/contact widget